Kemudahan di Kembara Homestay

Saturday, May 5, 2012

Jom bersihkan rumah!

Pergh...dah naik bersawang dah blog saya ni.
Iklan nuffnang pon dah merajuk  :P
Minggu lepas dan minggu ni saya agak sibuk menyiapkan tugas berkaitan progam kolej.
Sibuknya berminggu2...padanhal majlisnye 2 hari je.
Buat julung2 kalinye saya diamanahkan untuk menjadi ketua ajk siar raya n multimedia.
Haaa...amik ko...terpinga2...bukannye makcik senah ni gheti pon benda2 berkaitan pa system,mcp dan segala bagai....
Mulalah dok menggoogle ape2 yang patut.
Nasib baik dapat anak buah yang rajin.
Kalau tak menggelabah lah jawabnye.
Menteri nak datang..sibuknye mengalahkan nak buat kenduri kawen.
Dapatlah tengok Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Azalina dan KSU Kementerian Pengajian Tinggi secara live.
Alhamdulillah...majlis dah selesai semalam.
Rasa macam ringan sikit kepala otak.

Ni saya nak share cite pasal ops pembersihan rumah secara besar-besaran sehari selepas amani discharge. Dah macam mengemas untuk hari raye je gamaknye.
Tindakan yang  saya buat:

  • Bakar karpet yang ada kat belakang rumah.Lepas ni dah xde dah guna karpet2 lagi dah...Amani alah habuk...x sanggup nengok amani kene gegata lagi.
  • Bakar toto yang amani penah gunakan untuk tido.
  • Vacum umah dan segala habuk yang bermaharajalela. Taik cicak yang gile banyak kat umah ni pon saya vacum gak.huhu
  • Mop lantai ngan dettol
  • Lap tingkap ngan dettol
  • Lap segala perabot dengan dettol
  • Cuci sarung bantal dan cadar
  • Ganti cadar dan sarung bantal lain
  • Basuh mainan amani ngan dettol
Lepas dah mengemas cik senah pon pengsan...hehe..penat...hihi..tapi puas hati...sebab setakat ni amani dah tak kene gegata lagi :)


2 comments:

  1. Isteri saya memang rajin.....Love u so much...

    ReplyDelete
  2. akak amalkan basuh baju nuha guna pencuci baju + dettol..

    ReplyDelete