Kemudahan di Kembara Homestay

Tuesday, February 1, 2011

Imunisasi 5 bulan untuk Amani

Kesian puteri sulungku...
Lepas amik injection untuk umur 5 bulan masa cuti thaipusam kat klinik penawar terus dia demam...
Sebelum amik injection tu dia memang dah kene selsema dengan batuk..
Susu pun dia tak lalu minum...
Before amik injection tu aku ada tanya lat doktor takpe ke amani kene inject masa dia tengah selsema atau batuk?
Doktor kata nothing to worry..Dalam keadaan demam je amani tak boleh inject..
So, boleh teruskan..
Macam biasa, amani nangis jugak masa kene inject..
Dalam 5 saat macam tu je dia nangis...
Pastu dah dukung senyap lah budak kecik ni...
Petang tu badan dia dah mula panas...
Aku tepek kan kool fever kat dahi amani..
Pastu bagi ubat demam kat dia...
Kadang-kadang aku tuamkan badan dia dengan tuala basah..
Malam tu demam dia on off on off..
Memang tido tak nyenyak aku  malam tu tengok amani kat sebelah..
Dalam sejam dua aku terjaga rasa dahi amani..
Mungkin inilah perasaan mak-mak kita masa jaga kita dulu...
Bagai menatang minyak yang penuh...
Ya Allah..ampunkanlah dosaku seandainya perbuatanku selama ini pernah mengguris hati ibu ku...

So, esoknya aku amik emergency leave..
Aku tak hantar amani kat baby sitter dia...
Alhamdulillah..demam dia semakin kebah...
Tapi batuk dan selsema dia tak kurang-kurang lagi...

to be continued....

No comments:

Post a Comment