Kemudahan di Kembara Homestay

Friday, September 30, 2011

Mengidam telur ikan duri

gambar ni di diambil dari fb kawan saya...credit to saidatul

Sambil-sambil berblogwalking, sempat jugak saya tengok update terkini kat fb kawan-kawan.
Ada yang dah bersalin, ada yang kurang sihat...
Tapi, bila saya tersinggah kat fb kawan saya bernama saidatul ni terus saya terliur tengok gambar kat atas ni.
Dah lama tu saya carik telur ikan ni.
Dulu masa kecik-kecik, asal balik kampung je mesti tokmak belikan kami sekeluarga telur ikan ni dan masak asam pedas.
Memang rasanye malatoppppp!!!
Telur ikan ni special, tak macam telur ikan yang lain.
Rupa dia macam biji guli.
Tapi memang betul saya cakap.
Rupa telur ikan ni macam tak semengah mana.
But dont judge the book by it's cover .
Maknanya jangan adili rupe telur ikan tu sebelum rasa...hehe...
Rasa dia....fuhhhh....memang buat saya terliur.
Dari mengandung anak pertama sampailah saya mengandung anak kedua, saya still takde rezeki makan telur ikan ni.
Susah sangat nak carik.
Ada tak sape-sape penah makan telur ikan ni?
Jom share dengan saya...

5 comments:

  1. ibu.. tulip tak pernah makan lagi . gayanya macam sedap je . hehe :)

    ReplyDelete
  2. dah pernah makan tapi yang lawaknya masa beli ikan duri tu dulu sebelum tahu telur tu bleh makan, me siap buang lagi telur tu..hahahhaa..

    ReplyDelete
  3. Dah try ke makan telur ikan sembilang ? Lagi sedap terutama bila buat gulai ..(",)

    www.anastasyea.com

    ReplyDelete