Kemudahan di Kembara Homestay

Friday, December 17, 2010

Amani Ke Desaru...

Salam..
Lamenya aku tak update blog...hihi
Bizinya mengalahkan YB :p
Kalau sudi jomlah baca entry ini dan seterusnya :-)
5 Disember-10 Disember haritu mak ngan abah aku buat julung kalinya datang ke rumah sewa baru aku kat Bandar Penawar ni...
Terharu pulak rasanya sebab mak ngan abah aku sudi datang dari KL..
Paling membahagiakan dorang bawak si buyat kami Cik Shafiyyah Amani datang sekali...
Seronoknya dapat tdo ngan dia 5 malam...:-)
Dapat tengok dia gelak-gelak...

Jadinya kalau dah kata sesape yang pegi umah aku wajiblah kena pegi Desaru...
Dah kata tak sampai 10 minit..
Memang tolak tuah lah kalau tak singgah..
So pada cuti awal Muharam aku dengan husband pon bawak Amani dengan mak abah aku pegi Desaru... :-)
Lepas breakfast kitorang terus gerak gi Desaru..
Abah aku punye lah semangat nak mandi laut...
Dia siap bawak baju lagi nak mandi laut..
Tapi sayangnye laut kat Desaru tak sesuai nak mandi..
Sebabnye ombak tengah besar macam gambar kat bawah ni...
Masa suami aku tengah amik gambar ni aku siap cakap lagi kat dia...
Jangan duduk dekat sangat ngan air sebab ombak besar sangat..
Sayang betul aku kat husband aku...hihi



Desaru ni ada banyak hotel dan resort..
Antaranya Lotus Desaru dan Desaru Golden Beach Resort...
Tapi paling best Shaiful & Asma Resort...kami tak payah bayar pon...
Memanglah..sebab tu rumah kami... (^^)v

Jom kita tengok gambar-gambar kat bawah :-)

Amani dah sampai Desaru dah...Anda semua bile lagi ? :P

Wajah 'kegembiraan' Amani pegi Desaru

Mengikut website Tourism Malaysia, Desaru mempunyai nama lain iaitu ‘Land of Casuarinas..
Ini kerana kita dapat melihat pohon casuarina dengan banyak di sepanjang pesisiran pantai di sini..
Kalau nak tengok rupe pokok casuarinas tu macam mane jom tengok pic kat bawah ni...
pic from google


Kami dah sampai Desaru..anda bila lagi???

7 comments:

  1. hah teringin gak nak p desaru..main2 ombak tapi nak nginap kat 'Shaiful & Asma Resort, ..ble.

    ReplyDelete
  2. uhuu..lame tak jemguk desaru..rindu pantai! ishh, amani comey banget!!! ge am!

    ReplyDelete
  3. desaru..blom pernah sampai lagi :)

    ReplyDelete
  4. @S..U..D..@..I..S

    hehe..boleh2....tapi sarapan pagi, makan tengahari dan minum petang tidak disediakan..hihi

    ReplyDelete
  5. @misyamissyou

    datanglah desaru..leh singgah umah akak...tapi jagan datang time musim hujan ni...ombak besar...xleh nak mandi...

    amani comel ye...tanx kak misya (amani kim salam kat misya..hehe)

    ReplyDelete
  6. @rinie din
    mmg best pon..bnyk sgt tempat menarik kat malaysia ni..

    ReplyDelete