Kemudahan di Kembara Homestay

Monday, July 18, 2011

Result checkup 13 weeks 6 days

Pagi tadi saya telah ke klinik kesihatan bandar penawar untuk buat chekcup bersama ngan doktor.
Macam biasa amik darah, amik berat, blood pressure dan segala bagai.
Seperti yang diagak...Hb saya menrun dari 11.6 ke 10.1 :(
Masalah ni memang berlaku sejak saya ngandungkan amani lagi.
Tapi bila nak masuk 9 bulan hb saya terus ok...pelik tul..hehe
So, doktor suh saya makan pil iron 2 biji 2 kali sehari..maknanya 4 biji sehari.
Itu belum ditambah pil vitamin c=1 biji, vitamin b=1 biji dan asid folic=1 biji.
Jumlah pil yang saya perlu makan dalam sehari berjumlah 7 biji...uwaaaa...
Untuk mengelakkan hb turun lagi saya terpaksa ikut nasihat doc supaya makan pil yang diberi sahaja...and no obimin lagi..huhu.
Dan esok saya kene wat repeat test lagi untuk amik darah...ish serious tak suka...
Berat meningkat saya pulak meningkat kepada 49.8 kilo..
Berat asal sebelum mengandung 48 kilo.

Tadi doc scan perut saya untuk tengok perkembangan baby saya.
Alhamdulillah saya nampak jantung dia berdegup.
Sungguh comel.. :)
Mintak-mintak result darah saya ok esok...saya malas nak pegi klinik banyak-banyak kali....huhu

2 comments: