Kemudahan di Kembara Homestay

Monday, May 9, 2011

Amani balik kampung moyang kat Ayer Baloi :)

Fuhh...dah berkepam blog aku..
Dah lama tak update blog sebab aku kene pegi Terengganu pulak minggu lepas..
Sabtu yang lepas my baby bucuk amani dan my price charming si encik suami mengambil peluang melawat moyang amani merangkap nenek aku (aku panggil dia tokmak)..:)
My lovely emak dan my lovely abah jugak datang kat sana sekali...
Sungguh seronok..lama dah aku tak jumpe tokmak...
Amani nampaknya hepi..tapi hepi nye ditunjuk kan dengan cara menangis..huhu..
Tok mak amik nangis, nenek sedara dia (adik ipar mak aku) amik nangis, atuk sedara dia (adik aku) amik pon dia nangis...dengan aku, ayah dia, atuk dia  ngan nenek dia je yang dia nak...
Why bebeh...??Kerana........
INI SUDAH TERBUKTI YANG AMANI DAH KENAL ORANG..ATAU DALAM ERTI KATA LAIN DIA DAH MULA TAKUT ORANG YANG DIA TAK BIASA JUMPE :'(
Malam tu kami makin besar..
Abah aku dengan bermurah hatinya belanja kitorang makan kat Pontian...
Semua orang makan ngan enak terutamanya aku yang makan tak hingat dunia...sampai kan anak aku mak aku yang tolong pegang masa makan (sila jangan contohi sifat-sifat saya)
Cuma amani ngan tokmak je yang tak makan...
tokmak order air laici...(tokmak aku memang jenis tak makan lauk kedai)
amani pulak minum susu...

Hari Ahad kitorang pon  balik...mak abah aku ke KL...dan aku pulak ke Johor...
Babak-babak air mata sedikit berkurangan kali ni...
Selalunya mak aku garenti nangis bila berpisah dengan amani...(bukannya nangis sebab berpisah ngan aku...uwaaaaa)
Mungkin mak aku dah semakin bijak mengawal emosi :P

Sabtu ni kitorang balik kampung moyang amani yang satu lagi kat gemas..untung amani ada lagi 2 orang moyang :)

No comments:

Post a Comment