Kemudahan di Kembara Homestay

Wednesday, June 1, 2011

Atuk dan nenek melawat Amani

Maghrib semalam abah ngan mak saya sampai dari KL...sian dorang datang dari jauh-jauh...
Dan semoga abahku larat sampai bila-bila untuk drive dari KL ke Bandar Penawar...
Punyalah bersinar-sinar muka orang tua saya tengok cucu dia depan mata..
So start dari semalam dapatlah amani berpeluang mengada-ngadakan diri dia sebab ada atuk ngan nenek dia yang rajin melayan..
Saya ngan encik suami pon rajin melayan jugak sebenarnya..cuma kurang rajin...T_T
Saya dulu rajin..(segmen memuji diri sendiri)..
Tapi sejak berbadan dua ni saya dah tak berapa gagah nak mendukung si kecik...
Si amani dah makin debab...semput jugak saya mendukung dia....kesian amani...kecik-kecik dah kene berdikari..

Semalam ngan kelmarin saya MC..
Saya mengalami mabuk teruk...
Encik suami pon terpaksa bercuti semalam kerana menjaga saya dan amani...
Sepanjang saya mabuk saya cuma makan nasi kosong dengan ikan bilis goreng aje...pastu buah jambu...
Air kosong saya tak lalu..rasa tak sedap menelan..rasa payau semacam aje..

Tapi hari ni dah ok..dah boleh makan lauk asam pedas mak saya...
Cuma saya tak boleh biarkan perut saya kosong sebab perut saya cepat masuk angin...nanti saya pening dan uwekk..uwekk...

Start dari minggu ni pon saya dah amik obimin macam gambar kat bawah ni...
Cantik je pil dia..kaler pink pulak tu...nak telan pon sayang..hehe...
Before ni saya hanya amik asid folic je..
Harap-harap HB saya ok sepanjang saya pregnant sebab masa pregnantkan amani dulu...masa awal-awal preggy HB saya selalu bawah 10  T_T


credit to google

Petang ni saya teringin nak makan sotong goreng kunyit...
Mak saya dah janji nak masakkan untuk saya petang nanti...hoyeaaaa :)


1 comment:

  1. wah...meriah lah bandar penawar..hhehe...macik n pacik ada lagik ke?

    ReplyDelete