Kemudahan di Kembara Homestay

Monday, June 27, 2011

Buku Merah

Pagi tadi dengan berat hatinya saya telah pergi ke Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Bandar Penawar untuk buat buku merah...huhu..
Tak sukanya pergi jumpe nurse...haha
So saya memang dah agak dah pasni memang banyak ar checkup yang saya kene pegi..
11/7 pegi jumpe dentist..
19/7 pegi jumpe doc...huhu..
So tadi saya kene amik darah, wat urine test, blood pressure, check perut....bla..bla...
Sampai naik pening kepala...haha...tapi mujur klinik tak ramai orang...
Cuma saya agak terkejut nuse-nurse kat sini check agak teliti..
So tadi berat saya cuma naik 0.4 kg daripada berat asal 48 kg...cuma 48.4 kg aje..biasalah awal2 preggy tak selera makan...
Sat nanti tengoklah dah masuk trimester kedua...huahua....
Tekanan darah ok...cuma darah aku 11.6 je...ni macam ada harapan nak turun je...
Sebab masa ngandungkan amani dulu saya selalu je ada problem ngan Hb darah..
Padanhal ubat saya makan..nasihat nurse saya ikut...
Tapi Hb saya tetap malu2 nak naik..tension!!
Mujurlah masa dah nak bersalin Hb saya naik....lega...huhu...

Dan pesanan terakhir dari nurse sebelum saya balik..."awak kene plan betul2 lepas bersalin anak kedua ni"...muahahaha....segan babe... :P

3 comments: