Kemudahan di Kembara Homestay

Thursday, November 18, 2010

Berkenalan dengan jiran sebandar

Salam...
Selamat Pagi Malaysia...
Harini aku nak story perkenalan aku bersama jiran sebelah...
dah dekat 3 minggu dah aku duk kat Bandar Penawar..
Baru semalam berpeluang berkenalan dengan jiran sebelah..huhu

Semalam, lepas balik keje aku dengan rajinnya membasuh kete kelisa aku..
Masa tu aku terperasan sorang kakak ni berjoging kat jalan depan umah aku ..
Kitorang balas-balas senyum jelah...
Tetiba masa tengah syok menyental kotoran degil kat kete aku tu, dia pon panggil..

Nama dia Kak Bibah..dia cikgu sekolah rendah kat situ..
Dia dengan jiran-jiran aku ingat aku dengan husband aku ni PENGANTIN BARU ko...
muahaha..terasa jiwa remaja pulak :-p

Dia dah duk situ almost 30 years...
Dia kata dulu umah tu dia beli 35k je ko...
Sekarang ni...???Jangan harap ye tuan-tuan dan puan-puan nak dapat harga camtu...
Harga dia dah lebih 100k dah... (T_____T)

Dulu masa dia mula-mula tinggal kat Bandar Penawar dia kata dia siap boleh dengar bunyi HARIMAU MENGAUM lagi dari dalam umah dia...
Haha..aku siap tanya Kak Bibah tu lagi..
"Kak, sekarang harimau ada lagi tak??"
Nasiblah dia kata takde dah...hihi

TAPI..dia cakap aritu jiran ada nampak sekumpulan GAJAH lalu dalam pukul 2 3 pagi..
Siap makan pisang lagi kat belakang umah dia...
Adoiyai...cuak jugak aku...nasiblah umah aku xde tanam pokok pisang...huhu
EN. PIG atau babi     ngan Monyet tu memang dah sah-sah ada kat kawasan situ..
Pagi tadi dalam pukul 5.45 pagi relax je MRS.PIG bersiar-siar bersama anaknya...
Betapa FRESH nye kawasan Bandar Penawar ni...hehe..

Petang semalam sebelum aku cuci kete aku sapu-sapu dulu kawasan depan umah...
Guna penyapu lidi...masa aku angkat penyapu tu ternampaklah kelibat seekor sesumpah yang comel..
Mata dia ala-ala buntang gitu..berekor panjang..
Sesi kejar mengejar pon bermula..(aku nak halau dia tak nak bagi dia masuk dalam umah sebenarnya)
 Kejar punye kejar, sesumpah tu berjaya gak masuk dalam umah aku...
Arghhhh...yang sadisnya..sampai ke harini aku tak tau dia kat mana...haha...
Ah pepandailah dia..kang dia lapor kang pandailah dia kuar..huhu...

Tu serba sedikit cite pasal kawasan umah aku...
My Home Sweet Home :-)

10 comments:

  1. dulu uma saya bekas hutan belukar..bile dah wat uma dh bese ular, sesumpah, biawak masuk tiap minggu..x msuk g katak pelbagai spesis..alhamdulillah skg ni dh x pernah ade sume tu..mgkn sebab kiri kanan pon dh ade rmai yg duduk skali.

    ReplyDelete
  2. @Vintage Rose

    akak baru duduk kat situ dalam 3minggu...rasa mcm duk kat resort je...suasana mlm dia sejuk...udara nyaman je..so peacefully...pastu ada suara cengkerik...dalam beberapa tahun lagi lps highway senai desaru bukak tu insyaallah tmpt ni membangun..hehe

    adik duk kat mana?

    ReplyDelete
  3. im kira umah ko ni cam mini zoo la kan?? ade babi,gajah,rimau,jin hahahahaku ketawa..

    ReplyDelete
  4. haha...sesuai bwk amani g ctu, x yah bwk jln2 g zoo nanti kn...x de hajat nak wat haiwan peliharaan ker kak? hihihi

    ReplyDelete
  5. hahaha..kak..buat zoo je la senang..
    pitih pon dapat..hehe..bisnes pon jalan

    ReplyDelete
  6. salam. wah, dah macam zoo dah kak. xyah g zoo johor lagi la, kak. hehe..

    ReplyDelete
  7. @HaNTwO
    haha..jom ar g umah aku....hihi
    haritu relax je mengkarung tdo sebelah aku..huhu

    ReplyDelete
  8. @nyda
    haha...akak nak bela hamster..
    tp masalahnya kang hamster takut..
    menatang2 kat kawasan tu lagi ganas dan liar...
    hihi

    tulah..nnt bila amani dah duk sini dia boleh dapat pendedahan...hihi

    ReplyDelete
  9. @apik pehe
    x laku punye..sebab orang2 kat situ relax je dapat tgk binatang2 kat situ lalu lalang depan umah...free of charge je..hihi

    ReplyDelete
  10. @b.E.L.L.e
    ape kelas g zoo...g zoo tgk binatang kene bayar...pastu tgk binatang tu dalam sangkar...

    umah akak ni leh tgk secara live..free lagik..hehe

    ReplyDelete