Kemudahan di Kembara Homestay

Tuesday, November 30, 2010

Tidur sebelah mengkarung

Salam...
kamu-kamu semua dah lunch ke?
Aku belum lunch lagi..
Pagi tadi sebelum aku pegi ofis aku sempat nyinggah kat satu gerai..
So aku tapau nasi goreng dengan ayam goreng untuk buat lauk tengah hari...
RM 3 je...murah lah jugak...

Kali ni aku nak citepasal binatang jugak...
Hahaha..aku ni asyik cite pasal binatang je kan dalam entry aku...
Pencinta haiwan sangat ke aku ni?wakakaka..
Sejak aku dok Bandar Penawar ni kerap sangat aku terjumpe binatang-binatang yang aku klasifikasikan LIAR..
Malam tadi aku ngan husband ternampak kelibat babi MR.PIG lalu kat tepi umah aku...
Husband aku punyalah excited berkejaran nak amik kamera dia..
Konon-konon nak tangkap gambar MR.PIG guna kamera dia lah tu...
Tapi MR.PIG tu pemalu pulak...dia pegi lari ntah kemana...
Lenkalilah kita tangkap MR.PIG ye bang....

2 minggu lepas kalau tak salah aku, satu kejadian yang agak menakutkan bagi aku dan khususnya para wanita telah berlaku...
Korang mesti geli kan nak pegang cicak???
Kalau ada yang kata berani sila lah bagitau aku..
bolehlah aku bagi upah tolong tangkap cicak yang gila babeng banyak berkeliaran kat dalam umah aku..
Asyik memberak je keje...habis karpet ngan lantai umah aku dipenuhi tompok-tompok taik cicak...

Citenya camni...
Lepas suami aku pegi keje, aku pon tidolah balik (sikap orang rajin pemalas katakan...)
Tibe-tibe tengah syok tido aku terasa macam ada benda merayap kat tangan aku...
Korang tau ke ape???
Benda itu adalah...
-
-
-
-
-
From google

Nampak tak kat atas tu...kat atas tu lah yang tdo sebelah aku...

Aku bukak je mata tengok mengkarung relax je lepak kat tangan aku..

Dia ingat ni bantal ke ape...uwaaaa....
Aku pon ape lagi..terlompat-lompat ar dengan harapan mengkarung tu jatuh atas lantai..
Nasib baik ko dia jatuh...aku pon ape lagi..kejar ar dia guna tali pinggang suami aku (ampun bang..wakakka)
Kejar punye kejar mengarung tu dapat lari entah ke mana...

Macam mane dia boleh masuk dalam umah aku ni?????

8 comments:

  1. kekekeke.. memang keje dia dah panjat2 masuk umah orang nih.. dia dah biasa dh..:)

    ReplyDelete
  2. huhu...mengkarung tu nak join tdo skali kak... abih ar klu along pkai belt tu nanti mengkarung tu ikut along lak sb dah de bau2 mengkarung kat ctu...hahahaha

    ReplyDelete
  3. dia skodeng orang tido :p mengkarung kan mcm cicak jugak, so tanya laa cicak camana dia masuk..hehehe

    ReplyDelete
  4. mengakarung pun masuk dalam umah
    musim2 hujan ni macam2 binatang masuk umah kan

    ReplyDelete
  5. @|| NaFiRaa ||
    yeke?haha...nasiblah mengkarung tu agak comey dr cicak..wakakaka

    ReplyDelete
  6. @nydai
    along x baca lagi entry akak psl mengkarung ni lagi..hihi

    ReplyDelete
  7. @e.l.i.s.s.m.i.e\
    cicak pon satu hal..asyik memberak je keje...

    ReplyDelete