Kemudahan di Kembara Homestay

Wednesday, November 10, 2010

Kete Manual vs Kete Auto

Salam dan selamat pagi semua...
Kalau perasan sejak 2 menjak ni aku asyik join GA je..hehe..
Best..jadi addict pulak :p..
Hadiah yang dorang offer comel sangat...
Mana tau kalau ada rezeki menang...
Contest untuk baby pon aku ada join gak...Mana tau rezeki Amani..hehe


Minggu ni masuk minggu ke 3 aku drive kereta..
skill drive aku pon dah ok sikit dah...dah boleh bawak dalam 70 ke 80 km/j..huhu
Enjin pon tak mati sekerap dulu...haha..
Tapi aku ni tak terer-terer lagi parking...haha..Asyik kuar kotak je..
Mujurlah parking kat ofis aku lengang..tak banyak kereta...
Kalau tak berpeluh jugak..hihi


So kepada wanita-wanita di luar sana..
Yang baru dapat lesen atau yag agak fobia bawak kete..
Kalau nak beli kete, aku nasihatkan belilah kete tranmisi  automatik..
Senang sikit..tekan minyak ngan break je...
Naik bukit pon taklah risau..huhu
Kalau nak harung jalan jem pon ok..
Untuk orang pregnant pon bagus...Sebab kadang-kadang untuk kandungan yang bermasalah...
Doktor nasihatkan supaya elakkan bawak kete tranmisi manual sebab banyak guna tenaga..


Tranmisi manual ni leceh sikit nak main ngan clutch,break, minyak, gear semua...
Sampai satu tahap masa mula-mula aku bawak kete dulu, aku tak tau nak buat mana satu..hahaha
Biarlah orang kata kete auto mahal sikit...tapi bila dah beli memang berbaloi-baloi..hehe

Itu pendapat akulah...Pendapat yang lain macam mane?

5 comments:

  1. wei transmisi la...bile plak jadi transisi?? xku xpernah belajar transisi pun...

    ReplyDelete
  2. haha..baguslah ko alert..hahahaha..aku dah btlkan ar..

    ReplyDelete
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    ReplyDelete
  4. transmisi la bukan tranmisi...pekehal teruk no bahasa hang ni hahahahahku ketawa..

    ReplyDelete
  5. akak pun pakai auto..kalo manual, mau tak bawak keta sampai laa ni :p

    ReplyDelete