Kemudahan di Kembara Homestay

Sunday, November 7, 2010

Pampers oh pampers

Jom kita cerita pasal pampers pulak...Setakat ni aku telah bereksperimen dengan 4 jenis pampers..  Pampers2 yang bertuah itu adalah :-
  • Drypers
  • Petpet
  • Baby Like
  • Fitti
Jom tengok ape perbandingan pampers2 ni (mengikut pendapat aku) ...

Drypers    
 Pampers yang ni ok...Kulit anak aku takde kene ruam pon...Rasa kering sepanjang hari...Murah pon murahlah...

Petpet     
 Petpet pon ok...Terasa kering sepanjang hari...Paling aku suka pelekat dia tu...special...tak macam pampers lain yang mcm guna gam..Jimat pon agak jimat jugak....

Fitti     
Fitti pon ok...Kulit anak aku takde kene ruam pon...ok sangat...Murah pon murah..paling murah di antara pampers2 yang pernah aku cuba...Sekarang ni aku guna ni...tapi fitti ni laku sangat..aku pegi 2 3 pasaraya saiz S asyik habis je...huhu...Last2 aku beli size M...hehe..Sekarang ni aku gunakan jenama ni untuk anak aku...

Baby Like..sape penah dengar??? Aku rasa banyak yang tak pernah dengar..Tu jenama pampers lah...hehe..(sebenarnya aku pon tak pernah dengar before ni)...Pampers ni tak semurah Fitti even brand dia tak famous. Mahal jugak wooo...aku saje try pampers ni..Last2 bukak kat umah tengok2 macam plastik daa....Confirm tak berapa menyerap...jadinya untuk tidak membazirkan pampers Baby Like yang aku dah terbeli tu, terpaksalah mintak nenek dia (yang tolong jaga Amani) tukarkan kan pampers dia tiap sejam dua...Bukan ape..pampers ni tak menyerap sangat...kang takut pakai lama-lama tumbuh ruam pulak...Sian kat Amani..hehe...Ibu dia punya pasal..Amani pulak jadi bahan eksperimen..Mujurlah kulit Amani agak lasak....

 Ini cuma merupakan pandangan aku aje..Maaf kalau ada yang tersinggung...Terpulang kepada anda semua nak membeli yang mana satu... :-)

1 comment:

  1. So far since humaira lahir sampai skg nani guna mamipoko je. tak penah tukar lagi tapi ada plan nak tukar dah skg.. sebab dia pun dha besar kan, rasa yakin sikit nak guna brand lain.

    Masa humaira dalam pantang dulu, kitorang penah pakaikan dia drypers sebab masa tu stok mamipoko dah habis. tapi kulit dia jadi mengelupas.

    So far tengok ramai yang pakai petpet.. nak try jugak lah nanti.. :)

    ReplyDelete