Kemudahan di Kembara Homestay

Wednesday, April 27, 2011

Lagu untuk ibu-by Brothers

Lagu ini adalah antara lagu yang aku suka pasang time aku drive...
Mengingatkan aku pada pengorbanan emak aku dan semua emak-emak dalam dunia ni...
Bila aku dah berpengalaman melahirkan dan membesarkan anak aku sendiri barulah aku faham bahagaimana sayangnya dan kasihnya emak kita pada kita..
Mak aku sangat tabah orangnya...
Kalau orang buat ape-ape kat dia, dia diam je..tak melawan pon...
Dia lembut je orangnya....dan sangat-sangat penyabar (alangkah bagusnya kalau aku dapat jadi lembut cam dia...)
Penah sekali masa anak aku tak berenti-renti nangis, dia pon sama-sama nangis ngan anak aku...(kan aku dah kene pujuk dua-dua..huhu)
Dulu masa muda-muda mak aku sangat manis orangnya...sekarang pon manis jugak..hehe
Sampai sekarang dia berjaya memaintainkan badan dia dengan berat bawah 48kg...huhu
Ingat lagi masa aku pas abis SPM..masa tu aku ngan mak aku on the way jalan kaki dari umah pegi stesen LRT...boleh pulak ada mamat mana ntah ngurat aku dan maku aku sekali...pergh...tercabar kredibiliti aku..muahahaha..
Bukan sekali dia kene ngurat, dah banyak kali pulak tu depan mata aku...hahaha...
Sebelum aku kawin mak selalu pesan supaya jaga penampilan even dah beranak pinak...
Yelah mak.....saya ingat...huhu...
Ape-apepun semua emak-emak kita adalah yang terbaik...umpama malaikat yang menjaga kita dari dalam kandungan sampailah ke alam dewasa :)
Cuma mak-mak yang buang anak dalam sungai, dalam longkang, etc tu je yang takde hati perut, jantung, ginjal, paru-paru..
Patutnya orang macam ni kene letak dalam kandang beruang...biar beruang cakor-cakor ..huhu
Sampianya hati dorang buang anak yang dorang yang telah membesar dalam rahim dorang....
Jom kita share lirik lagu ni bersama-sama :)



Lagu Untuk Ibu
Artist: Brothers
Song Category: Nasyid
Seorang Wanita
Bermahkota Ibu
Menggenggam Jari-Jari Kecil
Ikatan Ini Tidak Kan Terurai
Kerna Tautan Ini
Tautan Darah dan Akidah
Dan Rahmat Dari Allah

Kini Ibu
Peganglah Tanganku Ini
Biar Kubawa
Ibu Menjelajah
Hasil Titik Peluhmu
Biar Kubawa
Kealam Ku
Hasil Ukiranmu
Selama Ini

Dodoianmu Ibu
Membina Benteng Pemisah
Antara Yang Hak Dan Yang Batil
Membakar Semangat Perjuangan
Mengait Kasih Pada Junjungan Tercinta
Tersujud Lemah
Mengabdi Diri
Kepada Yang Esa

Jika Belum Pernah
Kau Dengar Ucapan Terima Kasihku
Ketahuilah Doaku Ini
Moga Tuhan Menyayangimu
Sepertimana Kau Mengasihiku
Dari Dulu Hingga Kini
Untuk Selama-Lamanya


No comments:

Post a Comment