Kemudahan di Kembara Homestay

Tuesday, August 23, 2011

Puasa hari ke 23

Alhamdulillah.
Hari ni hari ke 23 kita berada dalam bulan Ramadhan.
Alhamdulillah sehingga ke harini saya masih mampu berpuasa penuh di kala usia kandungan saya mencecah hampir 5 bulan :)

Sepanjang minggu ni saya berpeluang untuk berbuka bersama abah dan mak saya.
Salah satu perkara yang menggembirakan dalam bulan Ramadhan ni.

Semalam encik suami pasang lampu kelip-kelip kat depan rumah.
Barulah mood hari raya datang...amani pon suka gila tengok lampu kelip-kelip.hehe

Ahad lepas lepas sahur saya dan mak berhempas pulas menyiapkan 2 jenis kuih raya.
Dapat lah buat 5 balang biskut cornflakes dan 2 balang kecik biskut chocolate rice.
1 balangbiskut cornflakes tu akan diagihkan pada my MIL, my sister in law, my grandmother, my mom and me...hehe
2 balang kecik biskut chocolate rice tu just untuk saya dan my mom makan-makan je.
Penat tau buat kuih raye dalam keadaan cenggini.
Sakit pinggang.
Nanti saya post resipi biskut yang saya dan my mom buat.

Tadi 1 balang kecik popiah susu dan 1 balang kecik popiah milo yang saya beli dah dapat.
Siaplah..malam ni memang abis saya kejekan.
Takde dah nak tunggu raye...hahaha...




No comments:

Post a Comment