Kemudahan di Kembara Homestay

Wednesday, August 3, 2011

Puasa hari ke 3

Alhamdulillah..dah masuk hari ke 3 puasa dah :)
Harapan saya untuk berpuasa penuh pada bulan Ramadhan kali ni...semoga Allah memakbulkan doa saya :)
Tahun lepas saya telah tinggal puasa sebulan sebab saya bersalin hari kedua puasa.
Pada mulanya saya risau jugak takut mual-mua ke, perut masuk angin ke berpuasa waktu pregnant.
Tapi Alhamdulillah...takde rasa semua tu, pening sikit-sikit tu adelah.
Saya memang tak pernah skip sahur sepanjang berpuasa.
Nasi memang menu wajib waktu bersahur.
Takut takde tenaga nanti nak berpuasa.

Bukak puasa petang kang saya plan nak masak cencaru bakar+sambal kicap+bayam goreng je.

Simple je lauk berbuka saya dan suami.
Kalau boleh waktu berpuasa ni saya nak elakkan pembaziran...hehe.

Selamat berpuasa dan berbuka kepada semua ye :)

2 comments: